Κωδικός Μαθήματος | 277-190802 |
Εξάμηνο | 8 |
Κατηγορία | κατ’ Επιλογή Υποχρεωτικό |
Τύπος | Γενικού υποβάθρου |
Προαπαιτούμενα Μαθήματα | Δεν υπάρχουν |
Γλώσσα Διδασκαλίας | Ελληνικά |
Erasmus | Όχι |
Υπεύθυνος Μαθήματος | ΣΑΛΤΑΟΥΡΑΣ, Γεώργιος |
Διδάσκοντες (ΘΕΩΡΙΑ) | - ΣΑΛΤΑΟΥΡΑΣ, Γεώργιος |
Διδακτική δραστηριότητα | Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) |
---|---|---|
ΘΕΩΡΙΑ | 2 | 3 |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ | ||
ΣΥΝΟΛΟ | 2 | 3 |
Σκοπός Μαθήματος
Οι φοιτητές θα:
- εξοικειωθούν με μεθόδους και τεχνικές τροποποίησης διαιτητικών συνηθειών και συμπεριφορών στο πλαίσιο της θεραπευτικής και προληπτικής παρέμβασης,
- αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας με ασθενείς και υγιείς, διαφόρων ηλικιακών ομάδων, με στόχο τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των διατροφικών παρεμβάσεων,
- μπορούν να αντιμετωπίσουν προβλήματα που προκύπτουν από τη μη-κινητοποίηση ή τη μη- συμμόρφωση των ατόμων στις διατροφικές οδηγίες,
- εξοικειωθούν με τα συστατικά των επιτυχημένων παρεμβάσεων στις διάφορες παθήσεις.
Γενικές ικανότητες
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
• Εισαγωγή και γενική ανασκόπηση της σημασίας της συμβουλευτικής στις διατροφικές παρεμβάσεις
• Ο ρόλος του διαιτολόγου
• Παράγοντες που επηρεάζουν την τροφική επιλογή -Ιδιαίτερη έμφαση στους παράγοντες που
• επηρεάζουν τη διαιτητική συμπεριφορά παιδιών/εφήβων, υπέρβαρων ατόμων και ηλικιωμένων ατόμων
• Θεωρίες αλλαγής διαιτητικής συμπεριφοράς: Στάδια Αλλαγής Συμπεριφοράς και άλλες θεωρίες
• Συνέντευξη κινητοποίησης: Γενικές αρχές της μεθόδου και εφαρμογές στη διαιτητική παρέμβαση
• Γνωσιακή – Συμπεριφορική Θεραπεία: Γενικές αρχές της μεθόδου και εφαρμογές στη διαιτητική παρέμβαση
• Δομή και οργάνωση της διαιτολογικής συνεδρίας
• Δεξιότητες συμβουλευτικής στην καθημερινή πρακτική του διαιτολόγου: λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία
• Βελτίωση της συμμόρφωσης και διατήρηση των αλλαγών
• Παρεμβάσεις αλλαγής διαιτητικής συμπεριφοράς και συμβουλευτικής σε διάφορες παθήσεις: παχυσαρκία, διαταραχές στη λήψη τροφής, καρδιοαγγειακά νοσήματα, σακχαρώδης διαβήτης κλπ.
Τρόπος Παράδοσης
Πρόσωπο με πρόσωπο
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
---|---|
Διαλέξεις | 26 |
Μελέτη & Ανάλυση Βιβλιογραφίας | 5 |
Συγγραφή εργασιών | 5 |
Μη καθοδηγούμενη μελέτη | 35 |
Συμμετοχή σε εξετάσεις | 4 |
Σύνολο | 75 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Γραπτή εξέταση
Συνιστώμενη βιβλιογραφία
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
- Γιαννακούλια Μ. Φάππα Ε. Διατροφική Συμβουλευτική και Συμπεριφορά. Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα, ΣΕΑΒ, 2015 (www.kallipos.gr).
- Bauer K, Sokolik C. Basic Nutrition Counseling skill development. Belmont: Wadsworth/Thomson Learning, 2002.
- Curry Κ, Jaffe A.Nutrition Counselling and Communication Skills. Philadelphia, W.B. Saunders Company, 1998. \
- Hunt P,Hiisdon M.Changing eating and exercise behaviour: a handbook for professionals. Oxford, Blackwell Science, 1996.
- Rollnic S, Mason P, Butler C. Health Behavior Change: A Guide for Practitioners. Edinburgh, Churchill Livingstone, 1999.
- Emmons KM, Rollnick S. Motivational interviewing in health care settings. Opportunities and limitations. Am J Prev Med 2001; 20:68-74.
- Spencer L, Wharton C, Moyle S, Adams T. The transtheoretical model as applied to dietary behaviour and outcomes. Nutr Res Rev 2007; 20:46-73
- Anderson RM, Funnell MM. Compliance and adherence are dysfunctional concepts in diabetes care. Diabetes Educ 2000; 26:597-604
- U.S. Preventive Services Task Force. Behavioral counseling in primary care to promote a healthy diet: recommendations and rationale. Am J Prev Med 2003; 24:93-100